Copyright

Alle patronen op het blog Tantes Zolder zijn het intellectuele eigendom van de auteur van dit blog en mogen niet voor commerciële doeleinden worden vermenigvuldigd en/of verkocht zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

All patterns on the blog Tantes zolder - My aunts attic are the intellectual property of the owner of this blog and may not be used and/or sold for commercial purposes without expressed written consent of the owner.

zaterdag 3 februari 2024

Oekraïnse merklap, af!




 Van 8 september tot eind januari borduurde ik uitsluitend aan mijn Oekraïnse lap. 

Ik gebruikte een lap Permin linnen met 14 draadjes per centimeter, en Vaupel en Heilenbeck borduurgaren, alsmede wat perlé nr. 8, 12 en ook coton á broder nr. 20 en 35.

De patronen komen zoals in het vorige bericht vermeld, uit de cursus van Tineke Tinbergen, de boeken van Lidiya Bebeshko, Pinterest, en My Vyshyvanka is close to my heart.

Ik ben nog lang niet klaar met het Oekraïnse werk. Vandaag ben ik kleuren aan het uitzoeken voor een tweede lap. Is het nog Oekraïns als ik mijn eigen kleuren kies? Op de groep van Oekraïnse borduursters waar op op Facebook aan deelneem, kiezen de borduursters ook hun eigen kleuren voor de prachtig geborduurde shirts. Dus ik sta mijzelf een vrije kleurkeuze toe en noem het toch Oekraïns. 




Ik begon met de randjes die op de zoom zouden komen

het voorbereiden van de zoom
 
De zoom versieren met borduurwerk

elke zijde een andere versiering




En tenslotte de kenmerkende 'tandjes'



Ik begon met het Holbeinwerk: voor en achter nagenoeg hetzelfde













Wikkelsteek, verkhoplut in het Oekraïns





doorstoppen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten